fredag 26 juni 2009

Tuva!

Pär och Linda gick och köpte sig en bullterrier. Det är klart att de skulle ha MIN favorit hundras. Men det är jättekul, och nu har jag ju möjlighet att träffa och lära känna en på nära håll. Och allt som sägers om en bullterrier är sant, utom det här att det är en ilsken kamphund. Det är en glad liten tjej som älskar allt och alla, lite väl mycket ibland bara. För är man 23 kg granit som handlöst kastar sig in i dig, med den största kärlek du kan tänka dig, så gör det ont. Speciellt om du är en liten pojk på 15kg eller en liten dvärgschnauzer på 10kg. Ja då gäller det att freda sig från en kärleksgivande bulldozer:)

Och alla som påstår att en bullterrier är ful, ja de vet ingetting. För något vackrare finns knappt i hundvärlden( enligt mig ) En kropp som är stöpt i sten, så hård och välbyggd. Ett huvud som är bildskönt som få, ja en bullterries huvud är nog format efter hundens lynne och personlighet. För det är en riktig pajas bland hundar, bara jäkelskap i huvudet. Hundvärldens clown, men också gladiator, så man får passa upp så att inte fel hundar kommer och hälsar.



Kompisarna på en sandstrand. Ja roligt det kan de ha, men Tuva tycker att de ska ha roligt en bra bit längre en vad mina pojkar tycker. Och när pojkarna förklarar det för henne så bara skiter vi i det, hon är ju för tusan inte trött än. En mycket söt och rolig tjej, med ett ut tröttande sätt. Ja min kärlek till bullterrier har inte blivit mindre sen jag träffade Tuva snarare tvärt om. En helt fantastisk ras.
Tokig Tös!




Inga kommentarer: