onsdag 24 juni 2009

Semester!

Två dagars arbete kvar och sen är det semester. Det kommer mycket lägligt, är lagom trött på jobbet för tillfället. Denna semestern är avsatt för jobb på huset men jag hoppas att det blir en hel del turer ut till stugan för avkoppling och bad. Tänkte även lära Elliot att simma i år, vi missade ju andra terminen i simmskolan. Blir lätt så när det snurrar en massa andra saker i huvdet. Det är därför vi behöver vila för både kropp och själ just nu, ladda om batterierna helt enkelt.
Havet, havet, havet. Det är det som gör semestern till en hel fantastisk upplevelse. Jag behöver inte åka utomlands, bara jag får komma ut till stugan på HAVET, så mår jag som en prins. Avkoppling, grillning, en kall öl, och kanske en whisky eller två så känns allt mycket bättre. Måste bara påpeka att jag tycker 5 veckors semester per år är alldeles för lite. Det borde ha varit de dubbla, 10 veckor minst. Då hade livet blivit lite behagligare.
Snurrig snart semesterfirande!

Inga kommentarer: