måndag 9 mars 2009

Operation?

Här står han, lejonet, Killer eller Max som han heter. Han har för tillfället all sin vinterpäls kvar. Det blir lite så när Axel ska iväg på utställning. Men! Vi ska snart plocka ner honom också. Problemet är bara att alla går och påpekar hur söt och fin han är. Fin! Han ser ju ut som fan, ser de inte det, måste man vara schnauzer ägare för att uppskatta en ny trimmad hund. Ja, jag blir inte klok på hur folk tycker att en hund ska se ut. Men till saken, idag skulle Max in och operera bort sin knöl på benet. Så efter dagens morgon promenaden skulle jag kolla till den eländiga knutan. Började känna lite på den och det verkade som att han hade bitit i den, för det var en tjock skorpa över knutan. Helt plötsligt när jag sitter och pillar med den, trillar den av. Ja, jag sitter med knutan i handen. Jag tittar på stället där den satt, inte så mycket som ett spår av någon böld. Mycket märkligt, men varför ska jag åka med honom till veterinären nu? Nej det var bara att ringa in till Nättraby och av boka tiden. De var lika förvånade som jag, det var väl ingeting att oroa sig över då. Sen sparar man ju lite pengar också, det är ju inte direkt billigt att åka till veterinären. Det känns dubbel skönt!


Max tur!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var skönt att höra. Hoppas det inte kommer upp igen, vad det nu var.
Hoppas det är bra med er. Själv är jag snorig och håller på att tappa rösten:( Men det finns ett plus med det... whisky:) Ha det gott allihop!
Kram