söndag 1 mars 2009

Jägarna!

Bra utsikt farsan, har du tagit med våra gevär så vi kan skjuta en älg eller något. Fan, jag som har försökt att pränta in fiske i huvudet på dem, ska de nu bli jägare istället. Inget jag vill att de ska hålla på med är kul, då är det roligare att rida häst och jaga, allt för att trotsa sin stackars far. Ja, jag blir gråhårig.
Då är det tur att mina rumpnissar är föga intresserade av jakt, fast haren som bor hemma i kvarteret verkar läcker. Men att springa i skogen slår ju lätt att åka ut med husses hoppiga båt, och sen är vattnet i bäcken mycket godare än det salta äckliga vid båten. Ja det är väl tur att mina arbetskamrater tycker om att fiska iallafall. Så nu hoppas vi bara att isen smälter med en jädra fart, måste ju boka stuga snart(gör dig bered Jonas)
Fiske sugen!

Inga kommentarer: