torsdag 5 mars 2009

Hockey!

Äntligen börjar hockeyn bli lite intressant, som en gammal hockey fanatiker tycker jag faktiskt att grundserien är tråkig och långdragen. Nej det är nu det är roligt att börja följa lagen, precis innan slutspelet. Det började bra för mitt hemmalag KRIF som vann första kvalmatchen för att få stanna kvar i division 2, 7-0 mot Kalmar. Har tappat lite intresse för KRIF, men man hoppas ju att de får stanna i 2:an. Nej, då är den nya satsningen alla pratar om roligare. Man pratar om att starta ett division 3 gäng av yngre talanger som har lagt av för tidigt eller aldrig fått chansen i A-laget. Det låter som en kul ide, hoppas bara att det blir verklighet. För då hade iallafall jag börjat gå på hockey igen(har tränat många av killarna)Sen är det slutspel i Elitserien, och jag tror nog att det är indianernas år i år. Bara det inte blir Färjestad eller HV så är jag rätt nöjd. Och snart är det dax i NHL . Jag har bestämt mig för att Boston Bruins är mitt favoritlag nu mer. För efter att Quebec Nordiques såldes till Colorado har jag inte haft något riktigt favoritlag, utan bara hejat på svensklagen(framförallt Foppas lag)Nog med det. Så nu säger vi, heja Kallinge, FRÖLUNDA, let´s go Bruins och hoppas på det bästa.

I love this game!







Inga kommentarer: