tisdag 17 mars 2009

Astma!

Jaha, då var det dags igen, Oliver är förkyld. Skillnaden med hans förkylning och många andras är att han får hemska astma besvär och har jättesvårt att andas. Man kan liksom inte skicka honom småförkyld till dagis, det blir bara att vara hemma. Till råga på allt tog hans ventolin slut igår(det är den direktverkande astmamedicinen) och receptet hade gått ut. Så jag tänkte att det är väl bara att ringa barnkliniken och be dem skriva ut ett nytt, så man slipper dra till akuten. Men telefontiderna var slut så vi fick ringa Ronneby läkarstation. Där kunde de inte heller skriva ut något recept, så då var det läkarrådgivningen som gällde. Hon förklarade att det var många barn som var sjuka, och att vi vakert fick vänta. Då blixtrade Henny till och skällde ut sköterskan, han behövde ju sitt astma spray med en gång, inte om några timmar. Jag gjorde mig redo att åka in till Lasarettet för att få lite akutvård, men då sa de att doktorn skulle fixa ett nytt recept med en gång. Efter två timmar hade det fortfarande inte kommit in något recept till apoteket, så Henny ringde rådgivningen igen. Då hade doktorn glömt att skriva ut receptet, ja jag var redo att strypa någon. Men till slut kom det äntligen in, fem minuter innan apoteket stängde. Tur för dem, för hade jag blivit tvungen att åka in med Oliver till sjukhuset hade de j-vla fått sig en utskällning som heter duga.


Besviken!

Inga kommentarer: