söndag 22 mars 2009

Hundar Hundar Hundar!

Dags för utställning i Malmö, och i dag var det Ziss som visade Axel. Ziss gjorde ett strålande jobb med Axel i ringen, men idag hjälpte inte det. Han har nog inte växt i kostymen än. Han fick en 1:a och placerade sig som andra bästa unghund. Dock blev han utan CK vilket innebar att hans dag var slut. Snopet, men jag kan tillägga att det var stenhård bedömning idag. Så det var många sneda leende på hundägarna som fick lämna ringen i förtid.
En som därimot klarade sig med bravur var Ayla(Olivers favvo) I ett hyfsat stort startfält med junior damer stod hon ensam kvar i ringen. För alla andra blev utslagna av en mycket hård och skoningslös domare. 1:a och bästa junior med CK, strålande och grattis.

När jag ändå hade kört de 20 milen kunde jag ju lika väl gå och kolla lite på andra hundraser. Här är en av mina absoluta favoriter, den Engelska bulldogen. Hur coola är inte dom, synd bara att de lider av så många småskavanker. En ras som blivit felavlad, allt för att tillfredställa människan. Men, helt underbar. Lite längre nos och ben så rättar man till en hel del fel.


Men här är min absoluta favorit(lika med dvärg schnauzer) Bullmastiff. En sån ska jag ha någon gång i livet. Till och med Henny har sagt att det är ok. Det är bara det här med dreglandet, men det får ta i tu med när det blir aktuellt. Men herre gud vad stora de är, man får inte det intrycket när man tittar på bilder. I verkligheten ser man hur bred den är över rygg och huvud, hualigen. Men det avskräcker inte, snarare tvärtom. Jag vill ju ha en stor hund också:) Vill tacka familjen Stålhandske för att ni har tagit så bra hand om Axel, och Axel vill tacka Johanna-Louise för sängplatsen.
Djuriskt!




Inga kommentarer: