torsdag 29 januari 2009

Tullamore Dew !


Här är det sjukstuga igen. Henny och Elliot ligger däckade i hög feber, troligen influensan. Då blir det Oliver och jag som får passa upp och göra ärende. Henny undrade om jag inte kunde köpa en whisky, hon ville döda lite bakterier i halsen. Whisky! Klart att jag kunde köpa det. Man får ju ställa upp för sin fru. Och sen behöver nog jag också ta en, i förebyggande syfte menar jag, vill ju inte heller ha några bakterier i min hals;) Idag bestämde jag att vi skulle prova den irländska whisky´n Tullamore Dew, det ska bli spännande. Som tur är så är jag ledig i några dagar nu, så att jag kan ta om hand om de mina, och förhoppningsvis slippa att själv bli sjuk. Men då måste jag nog ta en whisky till, så att jag verkligen dödar alla bakterier:)
Doktorn!

Inga kommentarer: