söndag 30 augusti 2009

Harön!

Vi tillbringade helgen i stugan. Så på lördags morgon packade vi ner frukosten och begav oss ut på äventyr. Äventyr och äventyr, vi åkte till harön( ön intill ) Men pojkarna tyckte att det var spännande och roligt, så vad gör man inte för att berika tillvaron för dessa underbara smådjävlar;) Man åker helt enkelt 500 meter bort, perfekt!
Badpojkarna har fått syn på något mycket spännande, en vatten scooter -En sådan måste vi ha pappa -Jaaa kan jag få en sån när jag fyller år- Ja det kan du, när du fyller 20! -När är det, är det snart eller. Ja så kan en dialog gå mellan mig och mina vill ha barn. Men jag är nog inte ensam om att ha det så.

Maneterns fiende nr 1, Oliver. Fånga och krossa dessa stackars oskyldiga varelser är verkligen en fantastisk roande hobby. Jag vet, hade samma hobby när jag var i hans ålder. Dom är ju så lätta att fånga! Och härligt slemmiga!

Elliot svävar bland molnen. Fast egentligen var han förbannad på farsan, han blev ju liksom bajsenödig under harön besöket. Det finns en toalett på ön men där hade getingarna byggt ett fotbolls stort bo. Så då får man helt enkelt hitta en bra plats under en en buske och klämma där. Stackars pojk han är nog traumatiserad för livet, arg var han iallafall:)

Mamma njuter av livet och en bra bok. Henny stackaren fick ta i så hon blev röd idag. Jag hade ju strandat båten på badplatsen och fick inte loss den när vi skulle åka hem. Då är det bara att kavla upp byxorna och hoppa i, för loss det måste vi om vi vill komma hem.

Bill och Bull fick agera badvakter, vakthundar, fårbajs ätare, tiggare, kelgrisar och fågelhundar. Som vanligt helt enkelt.




Äventyraren!

Inga kommentarer: