torsdag 20 augusti 2009

Elliot fotografen!

Elliot följde med Jonas och mig ut på havet idag. Efter mycket tjat och skrik var jag tvungen att säga ja. Och vem hade trott att Elliots bilder skulle bli höjdpunkten på denna resa, det var ju liksom fiske det skulle handla om. Men ibland får man hitta andra solglimtar i mörkret.
Jag tog en jädra bra bild på den coola båten, sa Elliot. Ja ja sa jag, det kan ju aldrig bli en bra bild tänkte jag för mig själv. Båten är ju hur långt iväg som helst. Men med 20x zoom lyckades han faktiskt få till det riktigt bra:)

Vad i helsike gör han nu, fotar han motorn. Men med facit i hand är det väl alltid trevligt att fota en Yamaha.


Förra turen när vi fick fisk hade vi ett helsike att bara att få bra bilder på Gädd j-vlen. Elliot får helt enkelt följa med som fiske fotograf.

Jonte svor som en borsbinda och kom på sig själv att det fanns barn i båten. Ingen fara Jonte, Elliot kan redan alla, och de han inte kan är inte värda att veta. Nä någon fiske tur var det inte, det var bara tur att Elliot var med:)




Vilse i Östersjön!

1 kommentar:

Anonym sa...

fina bilder Elliot..
tur att det är non som kan!
för hälge o ja kan ju inte fiska i alla fall:) måste ha varit fel vindar eller för klart i vattnet eller för varmt i vattnet eller...
kommer inte på mer undanflykter..:)men nästa gång ska stor madammen upp..! /jon