söndag 16 augusti 2009

Corvette träff!

Min favorit bland till salu bilarna, en -63 cabriolett. Bara 399000kr, som hittat:)
Men strået vassare var Conny´s renoverade -64. Han har blivit erbjuden 650 tusen men tackat nej. Då kanske ni fattar vilken bil det är.

Jörgen´s totalrenoverade challenger går inte heller av för hacker. Fick faktiskt lite ståpäls när han burnade loss. Moppar mmmmm.


Och står det cirka 100 corvetter är det ju andra bilar som drar till sig mest uppmärksamhet.

Även fruarna måste ju ha en bil. Då får man ju köpa en fyra dörrars, att köra ungarna till dagis med menar jag:) Henny påstår att hon också behöver en charger att köra barnen med, det får hon gärna bara jag slipper stå för notan:)
Anders svarta fara stod sig bra i kon kurensen. Svart är ju snyggast på en bil, men svårast att hålla snygg. Så långt är svärfar och jag överens:)

Svarta, röda, gula, blåa. 60-talare, 70-talare, 80-talare osv. Ja det fanns en corvette för varje smak. Vems smak som är bäst kan vi ju diskutera till leda. Men sugen på amerikanska muskler det blev jag, igen.


Ser inte speciellt farlig ut, men det är den. En trimmad Z06 med över 820 hk, 0-100 går under 3 sekunder. Man hinner inte med att växla, förklarade en stolt ägare. Och vid 360 km/h fick han släppa på gasen, han var rädd att den skulle lyfta. Vad som är sant och falskt det vet jag inte men det är roligt att stå och lyssna på folk som berättar om sina bilar.






Inte corvette ägare!

Inga kommentarer: