torsdag 6 augusti 2009

Augusti !

Jobbet har åter börjat men Henny hade en vecka till, så då passade vi på att bosätta oss ute i stugan. Perfekt med tanke på att vädret åter igen har blivit betydligt varmare. Här myser pojkarna i hängmattan. En mysig stund i skuggan är aldrig fel när man har stekts av solen en hel dag. Men hängmattor kan vara förrädiska, fråga bara Oliver som trillade ur den och slog upp ett elakt jack i pannan. Då är det tur att man har en farfar som har tejpat ihop ett helt gäng med sönderskjutna hockey målvakter.
Även jag fick njuta av hängmattan efter ett hårt arbetspass. Men helt själv får jag ju aldrig vara, för är det inte ungarna som hänger på mig så är det hundarna. Man känner sig iallafall älskad, och tur är väl det. För vem tycker inte om att vara om svärmad av världens bästa barn, hundar och fruar eller jag menar fru:) I´m loving it!

Och med solen och värmen stiger även vatten temperaturen. Så nu badas det för fullt igen. Det är bara jag som låter bli. Det är inte roligt att vara en badkruka, hade mycket hellre latjat med barnen i vattnet än att fota dem. Men det är ju så kallt brrr. Och sen har jag ju ett svagt hjärta;) Så då måste det bara vara bättre att hålla sig på land.


Krukan!

Inga kommentarer: