söndag 21 december 2008

Jul besökare!

Idag for vi iväg till Sölvesborg för att fira mini jul med familjen Nilsson-Lindkvist. Fanny och Tobbe hade lagat till ett delikat julbord. Det var en perfekt julpresent tycker jag, för det första var det fantastiskt gott och för det andra så slipper både Henny och jag tänka på vad vi ska ha till middag idag. Så tack för maten den var god elva sp.....bara skojar. Vi får bjuda igen snart!
Lill-kusinen Wille visade stolt upp sitt ny inredda rum, Oliver tyckte att rummet var toppen. Han hade ju både spis och köksutrustning plus att han hade en jädra cool brandbil. Elliot tjatade till sig två timmars spel på Tobbe´s X-box, Starwars så klart. Men är man tokig i tv-spel så är man! Hundarna fick också följa med. De hade en egen liten kul träff, det var med Fanny och Tobbe´s katt Simba. Simba var inte alls förtjust över hundarnas intågande, så Tobbe fick sig ett gäng med klor instuckna i arm och axel. Men vi höll dem åtskilda under besöket. När vi åkte hem svängde vi inom gammal mormor Anna-Lisa för att önska God Jul och överlämna en blomma. Vi skickar inga Jul kort i år så det var det minsta vi kunde göra. Vi överraskade Anna-Lisa och det är lika bra, annars ska hon laga mat och dona. Vi ville bara komma med en enkel hälsning. Men Anna-Lisa trogen så skulle hon börja rota efter kakor och bullar. Fast vi hjälpte henne duka fram och diska upp, det ska ju inte vara jobbigt när vi kommer. Jag tror nog att hon tyckte att det
var roligt att vi tittade förbi. Vi tyckte att det var mycket trevligt. Eller som Elliot sa hos Fanny, det är så mysigt det känns som jul. Jag hoppas att alla kan känna så, eller är det kanske bara barnen. Vi vuxna känner kanske en annan stress, iallafall jag. Tar mig en whiskey nu och försöker känna julen, ja kanske, eller är det bara ruset? Nä det måste vara julen!
Julkul!



1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Hej, jag har kollat in din blogg lite då å då. Jag tänkte att vi kunde prenumerera på varandras blogg, då får vi båda en ny prenumerant å tjänar alltså båda två på det:) Ha det fint!

http://miischka.blogg.se