torsdag 25 december 2008

Baksmällarna!

Dagen efter och man känner sig rätt så mör, både i huvudet och kroppen. Tro mig rätt, det dracks sparsamt igår, så det som känns måste vara stressen som rinner av. Den 25 december blir därför officiellt våran slappa dag, det enda som ska göras är att packa upp alla leksaker och prova dem. Det är en hel del jobb bara det, men det betyder ju att man ägnar en massa tid åt barnen, och det känns bra. Sen har vi hundarna förstås, men det enda de behöver idag är två långa rundor i skogen. Det får räcka, dom ska ju vara med och prova leksakerna och bygga lego,
eller rättare sagt ligga i legot och tugga sönder allt som låter. Jädra huliganer, fast roliga. Det tycker inte barnen, dom blir jätte arga:) Stannar hemma ikväll, hittar inte längre någon anledning att gå ut på juldagen. Jag träffar bara en massa dryga människor från förr, aldrig de man vill prata med, bara de jobbiga. sen var det en hel del bra på TV, så jag slår mig ner jämte de jag verkligen älskar, och njuter av riktigt sällskap!


Slappis!

Inga kommentarer: