fredag 10 juli 2009

Tvååker(Fredag)

Johanna-Louise och Axel gjorde åter igen en kanon insats. De kammade hem Axels tredje Cert. Som bästa unghund med CK gick de in i finalringen och placerade sig som tredje bästa hane totalt. Endast slagna av två Champion, men de lyckades slå en champion. Så det var en merit.
Axel var på ett strålande humör och visade upp sin bästa sida, det gör han ju alltid med J-L. Det ända domaren hade att anmärka på var Axels lätt flygande och uppåt stående lugg. Men till Lördagens tävling har Ziss tagit med sig en plattång, då jädra ska den ligga snyggt framåt. Tack Ziss, och tack J-L ,han visar sig faktiskt bättre när han går med dig. Men! jag tänker träna till Ronneby. Så det är nog dags att göra iordning Olga;)

Kritiken, hoppas ni kan läsa den för den är bra. Det var en ung Norrman som dömde d/s i Tvååker, och jag får säga att jag var mäkta imponerad. För någon mer nogrann och förklarande domare har jag aldrig varit med om. Han tog sig verkligen tid att studera och jämföra hundarna mot varandra. Det tog ju lite längre tid men det verkade alla ha överseende med, för det är ju så man vill att det ska vara, en riktig och ärlig bedömning Toppen!


Det fanns ju annat att titta på också. Leo snodde runt kameran och gav mig en blöt puss, men det fick han gärna. Vem gillar inte en kärlekkrank Norrman.



Vacker tjej! Ja mitt hjärta slår frivolter.


Den franska modellen. Jag missade mastifferna för de gick direkt på morgonen, men de vandrar ju förbi ibland:)


Den Engelska modellen. Mäktig, sa en liten 10 årig tjej som också fotade. Och jag bara svarade, JA.


Sötnosar!


Rastypiga, ja då är de grymt snygga och imponerande. Riktiga fyrkanter.
Amstaff. Så vackra att titta på. Muskler, muskler, muskler.

Tuffing. Måste säga att mellan regnskurarna så var det en riktigt bra tävling. Nu hoppas vi bara att Lördagen blir minst lika bra, så lycka till tjejer och ta hand om lill killen!
Hemma sittaren!


Inga kommentarer: