tisdag 7 juli 2009

Gomorron!

Sitter med en kopp kaffe, har två hundar som vill ha mat vid fötterna. Elliot ligger och snarkar bakom mig och Oliver har redan gett sig av till farmor och farfar. Jaha vad ska vi göra idag, mer en det vi alltid gör(hundgörat) Det blir nog att så sista gräsmatta biten, plocka lite på Axel och eventuellt en runda ut på havet( helt upp till vädret ) Axel och jag ska åter igen iväg till helgen, det är Tvååker denna gång. Tvååker är en tvådagars tävling, fredag och lördag. Och jag har totalt missat att boka in boende så jag vet i fan vad vi ska göra. Jag vägrar helt att åka fram och tillbaka i två dagar. I värsta fall får jag väl sova i bilen( skulle haft en husbil ) Men får man parkera vad som helst och sova i bilen, eller måste man parkera på en camping eller något liknande för att det ska vara lagligt? Med min tur blir vi väl rånade, skulle kanske haft en större och lite mer skräckinjagande hund. 8 kilo Axel skrämmer knappast en på tänd rånare. Vi får se, jag ska nog sätta mig vid datorn och kolla över vandrarhem och campingar i Varbergtrakten. Känns nog lite bättre än bilen ändå. Och sen har jag en deppig Max hemma, han verkar inte tycka att någotting är roligt för tillfället. Det enda han går igång på är när han får brottas med sin husse. Och då biter han hårt som fan, det är precis som han säger här har du gubbj-vel. Ja någon rolig aktivitet får vi hitta på till honom. Jag hoppas ju bara att det är värmen, annars får jag väl ta min uttråkade hund och prova agility eller någon annan aktivitet, för en sorgsen hund vill jag inte ha. Nej nu måste jag gå och bajsa, på återseende!



Fundersam!



Inga kommentarer: