torsdag 9 juli 2009

Hånad!

Vaknade härom dagen. Gick upp och satte på kaffet, som jag alltid gör. Oliver var vaken och satt och lekte med sina småbilar, så jag gick ut och slog mig ner hos honom. Jag kramade min son mycket kärleksfullt och ömt, Oliver sken upp som en sol. Du pappa du ser ut som ett sådant troll som farmor har. Va! Gick ut och tittade mig i spegeln, herre gud, ja jag behöver verkligen göra något åt håret. Det är vildvuxet och risigt som aldrig förr.



Skulle gå ut med hundarna i går kväll. Grannpojkarna på 19 år stod ute på sin entré trappa, ni vet sådana här snygga, välansade, välklädda och moderna killar som har alla rätta attiraljer. Alexander frågade mig vad jag tyckte om hans nya solbrillor, varvid jag svarade något i stil med att är det du Alle jag trodde det var en brud( på skämt, han ser oförskämt bra ut ) Men jag träffade nog en känslig nerv, för sen haglade kommentarena tillbaka. Bland annat är jag en jävla raggare:) Får nog gå och be om ursäkt idag, det är fantastiskt fina och trevliga pojkar. Och jag vill ju inte såra deras självförtroende.


Men med hela kontentan i hand är det nog dags för mig att göra något åt min trashiga stil. Och jag får nog börja med håret. Kanske en tuppkam( väx upp du är 35 ) det blir nog trimmen på 7 mm som vanligt, för skaffar jag mig en frisyr så orkar jag ändå aldrig fixa med den. Den blir helt enkelt liggande, och då kan jag ju lika gärna raka av allting.

Lat hårfixare!

Inga kommentarer: