måndag 20 juli 2009

Jobb!

Det har varit en mycket produktiv och blöt helg. Blöt i den bemärkelsen att det har druckits en del alkohol. Söndagen blev därför officiellt veckans vila ut dag. Det var behövligt.
Annars började veckan med att jag plockade av två hundar sina pälsar, och har man inget riktigt bord att stå vid får man göra det sittande i gräsmattan. Vilket innebär att efter cirka fyra timmars sittande med krökt rygg så känner man att åldern har tagit ut sin rätt. Så är det någon där ute som har ett trimbord över är ni välkomna att höra av er. I fredags var det grillparty hos Bodil som fyllde år. Då var hela Lindkvist klanen med. Fanny Tobbe och Wille hade kommit från Sölvesborg för att fira mormor. Det blev en toppen kväll med allt därtill.



På lördag var det byggdag hemma hos oss. Pär, Macke, Jonte,Marcus, Tobbe och jag satte igång att plasta och regla på min o inredda övervåning . Det blir ju så mycket roligare och det går betydligt fortare om man är några stycken, så tack för hjälpen allihop. Under tiden vi jobbade på övervåningen satt dataexperten Rille och fixade med min dator, kan det bli bättre, nu funkar datorn som den ska och jag har kommit bra mycket längre på byggandet. Men som sagt så dracks det ju en hel del, man får ju bjuda på något när folk kommer och hjälper en. Problemet är att det verkade vara jag som tog mest stryk av ölen och whiskyn. Men nu är det Måndag och man är ut vilad igen, bara att köra igång( kanske, vi får, se datorn funkar ju igen):/

Lat Gubbe!

1 kommentar:

Åkesson sa...

Ja nu har du inte många dagar kvar på semestern! Hihihihi!