torsdag 30 april 2009

Torsdag!

Torsdag förmiddag och solen gassar, vad hittar man då på? Självklart lastar man båten med sina bästa dyrgripar och åker ut på havet, det är oslagbart. Oliver agerade kapten för dagen medan hundarna får inta rollen som kuttersmycken i fören. Själv lade jag upp fötterna på relingen och slappade lite. Nu är inte det hela sanningen, för jag fick ju akut hjälpa kaptenen som både var på väg upp på land och in i andra båtar. Samtidigt fick jag ryta på mina hundar att ge fan i FÅGLARNA. Men vi lyckades ta oss ut utan några incidenter:)
Men klockan 13:00 är vi tvungna att infinna oss vid busshålls platsen. För då kommer Chefen hem. Vi kallar Elliot det, eller rättare sagt morfar har döpt honom till det.

Så kommer de äntligen, grabbarna grus. Kalle och Elliot tågar bestämt fram till oss och förklarar att de ska minsann leka med varanndra, bara så vi vet. Då är det bara att lyda, han kallas inte för chefen för intet. Ja han är arg och bestämd, min lilla diamant!
Smyckens ägaren!


Inga kommentarer: