måndag 3 november 2008

Växjö!

Jag tänkte att jag kunde berätta lite hur det gick i Växjö, det var ju faktiskt andra hundar än Axel som var med. Jag glömde att fotografera på utställningen för jag hade tjurat ihop som en liten barnunge, men jag använder lite gamla bilder istället.
Den som lyckades bäst i Växjö var Ester som placerade sig som tredje bästa tik, i ett synnerligen stort startfält. Domaren gav Ester fin kritik, men tyckte att hon kunde haft lite mer hals??
Ester är Axels mamma(och standin) och Max syster.






Axel vann juniorklassen och fick riktig bra kritik. Det ända som hindrade honom från att placera sig bättre en femma i bästa hane ringen var hur han förde sig. Konstigt, satt och bläddrade i gamla kritiker och där har han fått beröm över hur han för sig. Ja ja.







Den lilla sötnosen Rut, som har varit så framgångsrik som valp och nästan jämt slagit Axel, fick bara en 2:a i Växjö. Hon var för lågställd till hennes längd, förklarade domaren. Är det inte konstigt hur olika domarna dömer. Eller är vissa bara kassa helt enkelt?







Tuva gjorde sin tredje tävling, där blev det en andraplats med hp. Tuva fick åter igen mycket bra kritik för sitt utseende. men hon var inte alls sugen på att visa upp sig idag och det straffade sig nog placerings mässigt.






Det senaste stjärnskottet från kennel Giant Gauntlet är Ayla som har blommat ut till en vacker svan. Till skillnad från storasyster Rut är Ayla en reslig dam, så hon lyckades placera sig som näst bästa junior tik. Jag var mycket avundsjuk på Aylas vackert trimmade päls






Till nästa gång!

Inga kommentarer: