tisdag 11 november 2008

Lamm




Efter en hård dags arbete på min övervåning, och en lång promenad med hundarna, skulle jag lägga upp fötterna på bordet och softa lite framför Teven. Det var i alla fall det jag hade planerat, men tji fick jag, för in valsar morfar Anders med 25 kg lamm som ska tas om hand. Det var bara att kavla upp armarna och sätta igång! Eller rättare sagt Henny fick sätta igång! Jag fick natta barnen. Men så fort de hade somnat gick jag ut i köket och hjälpte till. Det tog lite tid, det skulle ju sorteras, malas till lammfärs och packeteras. Sen uppstår det ju ett annat problem, var lägger man 25 kg lamm? Det får inte plats i våran frys! Så det var bara att ringa storebror Marcus, som har min gamla toppmatade frysbox och fråga om det fanns någon plats. Som tur var, så var den både igång och ganska tom, så nu ligger där en hel del kött.
Köttätare!

Inga kommentarer: