måndag 26 oktober 2009

Ordspråk!

SKJUT INTE UPP DET DU KAN GÖRA IDAG, SÅ FÅR DU VILA IMORGON.
Hmm, ja hmmm. Skulle kanske börja leva efter det ordspråket, och inte jag gör det imorgon för nu är jag alldeles för trött. Men sådan är jag, jag väntar hellre en dag extra eller två. Oftast är det min kära fru som sparkar mig i arslet och säger att nu j-vlar får det vara nog:) Man måste ju komplettera varann! Men denna hemmajobba helgen skulle vi ju ta tag i lite sysslor, ni vet muren och hundarna som skulle trimmas. Det började riktigt bra på Lördag morgon med stockning av grus och upp sättande av cirka fem meter mur, inga bekymmer där. Svärfar Anders och jag gjorde oss riktigt förtjänta av whisky´n vi tog till middagen på kvällen. Söndagen började också i dur, när jag hyfsat snabbt avlägsnade arg biggan My´s päls utan större komplikationer Men sen! Vi skulle ju fortsätta bygga på min fantastiska mur(bild kommer) Mäta, gräva, padda, mäta, stocka ja det tar lite tid att få allt att stämma. Ca 2-3 timmar i regn och rusk, bara att förbereda. Sen när allt var klart, ja då skulle vi börja lägga muren. Ni vet, det som faktiskt känns roligt, för då ser man ju resultat. Men när stenarna började komma på plats märkte vi att något var galet, de låg inte alls i våg. 2 cm, 2 j-vla cm fördärvade hela dagen. Behöver jag förklara att vi packade ihop grejerna och sköt upp det till nästa helg. Måndag och dags för nästa lilla extra arbete. Buster kommer och vill bli rakad. Till skillnad från My som plockades skulle Buster BARA rakas. Ett mycket snabbare och enklare ingrepp. Så vi hälsade Buster med familj hjärtligt välkomna in. Glada i hågen pratade vi om det ena och det andra. De skulle ju få en ny rakad hund och jag skulle få prova att göra det med en rakapparat, som man gör i USA. Men, men, men. Jag hann raka ett sträck på Busters bringa, sen skevade trimm maskinen och skar i stort sett ingeting. Att fixa maskinen är ett rätt enkelt ingrepp, men när man sitter där med publik och man känner av pressen. Ja då funkar det så klart inte. Så efter 6 försök att laga maskinen, fick jag helt sonika be dem återkomma på Onsdag. 3 minuter efter att de gått, stod jag och rakade mina egna hundar. För det är klart att jag fick ihop mojängen så fort de hade åkt. Det är vid sådana tillfällen man bara vill ta sönder saker, eller släppa lös hela svordoms arsenalen Men pojkarna satt och tittade på mig, så jag fick bita mig i läppen och le ett snett leende.
Vi tar det i morgon!

Inga kommentarer: