torsdag 8 oktober 2009

Jakt!

Japp, judo träningen flyter på och det går bättre och bättre, både för Elliot och mig. Så nu börjar jakten på att gradera oss. Det är ju inte bara att lära sig att kasta och brottas man ska ju lära sig en massa Japanska ord också. Vad kasten och fast hållningarna heter och vad olika tekniker heter och innebär, ja det blev plötsligt riktigt jobbigt. Och inte nog med det man måste lära sig att hjula, hjula! Jag lärde mig flick flack och framåt volt i skolan, men jag lärde mig aldrig hjula. Det var ju det tjejerna gjorde! Men jag provade några gånger på träningen, kan väl lugnt påstå att det gick åt helvete. Så nu vet jag vad som behövs träna i höst, jag ska bli det levande hjulet hmm. Ja då kör vi. Jakten på Axels Champion titel är igång, för på tisdag fyller lillkillen 2 år. Lördagen den 17 ska han gå på galan Gold and Go i Hässleholm, en gala för Bir och Bim hundar. På den utställningen kan han dock inte bli champ, men i Växjö den 31 kan det ske. Så nu förbereder vi oss. Kommer att missa Gold and Go galan men till Växjö ska vi med, hela familjen. Vi vill ju inte missa ett sådant tillfälle, hoppas bara att domaren tycker om min lilla baby. Men man vet aldrig, det kan ju gå troll i maskineriet. Eller så är det hur många snyggingar som helst anmälda till utställningen Fast självförtroendet måste vara på topp, och jag har ju den snyggaste av alla snyggingar( inte alls enögd ) Fortsättning följer.....



Jägarna!

Inga kommentarer: