söndag 19 oktober 2008

Höst tur!


Hade lovat Oliver att vi skulle åka ut på sjön en runda, så det var bara att dra på oss hela vinter kittet plus flytvästar och åka ut. Jag tog med mig fiskespöt också, tänkte att jag skulle visa pojkarna hur man fångar gädda. Men efter två ankringar och ingen fisk började gliringarna från två uttråkade pojkar. Vi får nog fråga Pär var de är, det finns nog inga gäddor, dom sover nog, det var bara några glåpord jag fick höra, så jag gav upp. Efter en timme på havet började Oliver att frysa om händerna, han kunde inte förstå det, solen sken ju, och då brukar det ju vara varmt.Det är höst Oliver, fick storebror Elliot och pappa förklara för honom. Hundarna njöt i fulla drag av den kalla höst vinden, men pojkarna började frysa, så då var det dags att åka hem.
Simma lungt!

Inga kommentarer: