söndag 26 oktober 2008

Helg pyssel!

Lördag och dags att ta upp båten. Den ska snart i igen, jag behöver bara tvätta av den, byta riggolja på motorn och lite annat småfix. På Söndag är det dags att titta över mina hundar. Jag har även fått mig en ny hund kund. Det är My från Listerby. My är en Dvärgschnauzer p/s som vill bli trimmad, vill och vill, det är hennes matte som tycker att det är dags för en genomgång. Och det får jag väl hålla med om att det behövs, men My tycker inte alls om att bli trimmad. Så då åker munkorgen på, har inte alls lust att bli en tuggleksak. My har tidigare åkt hela vägen till Näsum för att bli trimmad av Ziss, men matte tycker att det är lite för långt att åka, så hon frågade mig om jag hade möjlighet att göra det. Jag svarade genast ja eftersom jag tycker att det är roligt och spännande. Hade kanske kunnat önska mig en lättare hund att börja träna mina trimkunskaper på, men det var bara att ta tjuren vid hornen och göra det. Resultatet blev ju inte direkt något mästerverk men matte blev nöjd, och det är väl det som räknas.


MVH Nervös nybörjare!

Inga kommentarer: