onsdag 3 februari 2010

Träna?


Pratade med grannen om att skaffa mig eller oss en snöslunga, varvid han svarade att det vore ju synd att missa den motionen snöskottningen ger. Motion? Jag tycker att man mest går och kröker rygg, nog för att man blir svettig och andfådd. Men att det skulle vara speciellt hälsosamt att skotta snö har jag väldigt svårt att tro, nej jag tror nog att jag kan komma på minst hundra sätt som är bättre motion än snö skottning. Och är man så dålig på att aktivera sig under resten av året så att snö skottningen blir årets motions pass, ja då är man nog riktigt ute och cyklar. Nej jag köper mig nog en snöslunga själv helt enkelt, och kommer det någon liten granne och vill låna den sedan, ja då är det bara att påpeka hur jädra bra motion det är med snö skottning!
Ryggskott!

Inga kommentarer: