onsdag 13 januari 2010

Hos Dr...


Eller hos napp apaten Joakim Dettner rättare sagt. Har lidit av lite stelhet i nacken de senaste månaderna och tänkte att det kanske var dags att kolla upp det. Tydligen har musklerna i nacken låst sig och behövde en ordentlig massage, eller rättare sagt en handagrann misshandel. För massage skulle jag inte kalla det, massage ska ju vara behagligt och skönt. Det var inte det jag fick, nej det gjorde förbannat ont. Så ont att jag undrade va fan jag gjorde där. Jag menar så farlig var inte stelheten i nacken! Men efter behandlingen känner man att det var behövligt.Orsaken till mina problem är för dåliga muskler i ryggen, vilket i sin tur ger mig en dålig hållning. Detta skapar en överansträngning på mina nackmuskler. Så nu är det stenhård styrke träning som gäller, när jag har tid. OM JAG HAR TID! Men något måste ju göras, även om det inte blir så extremt som Jocke ville!

Mjukare!

Inga kommentarer: