onsdag 17 september 2008

Max(Mad Max, Killer)


Jag har berättat lite om Axel min lilla hane. Nu skriver jag lite om min jätte, Max. För det var ju han som startade allt. Jag ville att pojkarna skulle få växa upp med hund, och uppleva glädjen med det. Det var bara att kolla vad det fanns för raser som skulle passa oss, och absolut ingen liten ras! Men! Henny var utan hundvana och hon är pedant. Så hon ville ha en dregel fri icke fällande ras, hmm. Tittade på dvärgschnauzer och blev positivt överaskad av den. Ut på Blocket och leta, och där var han! Henny var fortfarande lite tveksam, men jag övertalade henne att följa med och titta på honom(visste att hon inte skulle kunna motstå) Att det blev en dvärgschnauzer har vi aldrig ångrat,tvärtom det blev en fullträff.
Han har
charmat alla. Min Max har satt Dvärgschnauzer på kartan
i Ronnebyhamn, jag kan nog räkna till ett minst tiotal som har berättat att de ska minsann ha en sådan. Schäfer ägare som är förvånade av hur tuff han är, och lugn för att vara en liten hund. Där av smeknamnet Killer han backar aldrig. Han är en tuff,snäll och tålig kille, och vi älskar honom precis som han är!

We love you!

Inga kommentarer: