torsdag 11 september 2008

Let´s get ready to RUMBLE




Imorgon bär det av till Sofiero i Helsingborg för utställning, och på Söndag är det Höganäs för schnauzer-pincher klubbens utställning. Till Helsingborg får sällskap av familjen Åkesson/Jakobsen med sin lilla bebis Tuva.Det blir deras andra tävling. Det gick ju riktigt bra för Tuva i sin första där hon fick Bir, men lite annat motstånd denna gången. Vi håller tummarna.

För Axel så blir det hans andra tävling som junior. Det kommer att bli tufft motstånd i ringen ,sen jag hört att kennel Chottans kommer med en hel arme hundar till Sofiero. Men vi kommer att ge dem en kamp om placeringarna. På söndag möter vi upp gänget från Gian´t Gauntlet`s igen och ställer i höganäs. Så i Torsdags var det full fart att försöka få Axels päls så fin som möjligt. Dra underull ,duscha och föna. Sen for vi till Näsum för att finputsa honom. Ziss har ett fantastiskt handalag med finputsandet, så vi låter henne göra det.(Ziss Stålhanske uppfödare och ägare av Gian´t Gauntle´t där Max o Axel kommer i från)Jag känner mig själv lite osäker på att klippa vinklar och sånt. Tack Ziss för att du tar dig tid. Nu är det bara att hoppas på att Axel och jag gör det bästa av läget i ringen, och får fram till domaren hur fin min lilla hane är.

Trevlig helg !!!

Inga kommentarer: